Giver du dine kunder mulighed for at vælge bæredygtigt?

Efterspørgslen på bæredygtighed er stødt stigende. Især blandt unge forbrugere, men også hos B2B indkøbere, qua virksomhedernes politikker herom. Centralt for begge målgrupper er, at de ønsker at foretage deres valg på et oplyst grundlag. På den nyligt afholdte konference, Commerce Excellence 2022, fokuserede vi i vores indlæg på, hvordan vores kunder (og deres kunder) kan lykkes på bæredygtighedsfronten. Læs mere her om, hvordan vi giver vores kunders kunder de bedste muligheder for at vælge bæredygtigt.

 

Bæredygtighed er kommet for at blive, hvorfor langt de fleste virksomheder allerede har opsat mål og lagt langsigtede handlingsplaner inden for bæredygtighed.

Går vi bare nogle år tilbage, var bæredygtighed et af de første områder, man vendte blikket mod, når budgettet skulle forbedres. Sådan er det heldigvis ikke længere. Og slet ikke, når det gælder digital commerce.

Ganske vist er andelen af online forbrugere, for hvem bæredygtighed har stor betydning, stagneret på 10 % de seneste 3 år. Men vi tør godt spå, at vi ser ind i en stigning.

Bæredygtighed har nemlig størst betydning for de unge forbrugere, hvor 58 % tillægger bæredygtighed stor eller nogen betydning. Blandt virksomheders indkøbere er bæredygtighed ligeledes afgørende. Hele 46 % stiller krav om bæredygtighed (Dansk Erhvervs E-handelsanalyser, 2022). Desuden vil efterspørgslen efter bæredygtighed stige, efterhånden som klimaforandringerne bliver mere synlige.

Peter Mulvad fra Klean til Commerce Excellence 2022

Bæredygtighed er en konkurrenceparameter, der gælder alt fra indhold, miljømærkninger, produktion, emballage, transport, mulighed for genanvendelse etc. Hvis en forbruger eller indkøber skal kunne vælge mellem to produkter med bæredygtighed som parametre, så skal pålidelige data være tilgængelige. Fordi det er vigtigt, at man kan stole på, om et produkt er mere eller mindre bæredygtigt.

Og nu nærmer vi os det, som er helt centralt – nemlig arbejdsdelingen mellem dig og Klean, når det kommer til digital commerce og bæredygtighed.

Du kender dine produkter, services og værdikæde både forfra og bagfra. Du kender også alt til de bæredygtighedsparametre, som er relevante. Og så har du de nødvendige data.

Klean derimod kan hjælpe med at organisere data og stille dem til rådighed på de digitale platforme, så vi sammen kan skabe de fedeste og mest meningsfulde kundeoplevelser i forbindelse med at vælge bæredygtigt. For det er valgmuligheden, kunderne vil have.

Dette er den fineste form for samarbejde: Du kender dine produkter og kunder. Vi er din digitale partner, som binder det sammen til kundeoplevelser, der sælger.

Giver du dine kunder muligheden for at træffe det bedste valg?

Kontakt Peter Mulvad, hvis du vil lære mere om vigtigheden af at kunne vælge bæredygtigt.

Kontakt Peter Mulvad, hvis du vil lære mere om vigtigheden af at kunne vælge bæredygtigt.

Mulvad@klean.dk

40 38 32 94