Det teknologiske menneske
Tøjmærket Patagonia har firdobblet deres omsætning på tre år. Det har de gjort igennem en værdibaseret tilgang. De har være meget markante i en mening, de hele tiden har haft. ”Vote the assholes out” skrev de på nakke-labelen i deres tøj ved startskuddet på præsidentvalget i USA.
Virksomhedens omsætning taler for sig selv.
Og det gør pointen også: det er altafgørende med menneskelige dimensioner i teknologi og organisationer.
Teknologi fylder mere og mere i vores verden. Der bliver fundet løsninger på svære problemer via teknologi. Men alt imens mulighederne bliver flere og flere, er menneskets optag af nye teknologier stagnerende.
For at mindske distancen mellem teknologiens muligheder og menneskets adgang til dem, har vi brug for en kombination. Vi har brug for teknologier med menneskelige dimensioner.
Det betyder to væsentlige ting for organisationer i dag. Menneske-centrisk udvikling og værdibaserede tilgange. Med andre ord vil det sige, at mennesket skal i fokus.
Det holdt Mads Thimmer, CEO og en af grundlæggerene af InnovationsLab, oplæg om på Klean Masterclass 2020.
Mads Thimmer
Mads Thimmer er CEO og en af grundlæggerne af InnovationLab. Mads er ekspert i digitale branchemodeller og digital strategiudvikling. Han har arbejdet med bl.a. DR, Berlingske og Politiken. Han har arbejdet for ministerier og Fortune 500 virksomheder. Hvad betyder det, at teknologierne bliver mere “menneskelige"? Giver det mere rum til at være menneske, og er vi klar til det?
