Brug en Ecommerce platform selvom du ikke sælger noget online (endnu)
Du har måske valgt ikke at sælge dine varer online. I stedet ønsker du blot en præsentation af dine varer, i en logisk struktur. Her bør du overveje at vælge en Ecommerce platform, fordi den er bygget til netop dette formål. Og så er du jo forberedt, hvis du en dag beslutter at lade kunderne købe online.
Ecommerce er mere og andet end køb på nettet
Mange omtaler Ecommerce som et køb der sker online. Det er naturligvis ikke forkert. Men Ecommerce i 2020 er mere og andet end dét.
Den digitale platform er idag blot én brik i det samlede tilbud til kunderne. Selve købet sker i mange tilfælde ikke online. I stedet sker det i et personligt møde med en sælger eller ekspedient. Det kan der være mange årsager til.
Men det er typisk en forretningsmæssig god ide at anvende en Ecommerce platform, også selvom man ikke ønsker at selve købet skal ske online.

Ecommerceplatformen er skabt til struktur
Ecommerce platforme som f.eks. Magento er rigtigt gode til at håndtere produkter og kategoristrukturer. De er ofte også meget integrationsvenlige, så produktdata kan hentes automatisk fra f.eks. et ERP system.
Ecommerce platforme er altså det oplagte værktøj til at vise produkter på et website med - også selvom man ikke kan købe noget online. Og skulle forretningen beslutte, at nu skal salget også ske online, er der jo ikke ret langt til at implementere et checkout-flow.

EKSEMPEL
Gloster Furniture
Gloster er verdens førende producent og forhandler af luksus-udemøbler i teaktræ. Salget sker primært B2B via slutkundens indretningsarkitekt, som oftest rådfører sig med Glosters specialister. Derfor tilbyder Gloster - endnu - ingen egentlig ehandel.
Men det store sortiment præsenteres alligevel via Magento Ecommerce platform, som gør det enkelt at styre varer og strukturer.
Se mere på gloster.com
EKSEMPEL
BMW Financial Services Denmark
BMW Financial Services Denmark håndterer leasing og finansiering af BMW og Mini i Danmark. De tilbyder endnu ikke, at du kan lease eller købe en bil på nettet. I stedet Skaber Ecommerce løsningen trafik hos bilforhandlerne, som kan rådgive og afslutte køb eller kontrakt.
Bilerne er varer i Magento Ecommerce platformen, og platformens funktioner til struktur og filtrering er ideel til præsentationen online.
