Kunde
Aarhus Universitet fungerer som projektkoordinator for DIGYMATEX, et EU-finansieret projekt, der har til formål at levere evidensbaserede værktøjer til at forstå og fremme børns digitale modenhed. Som projektkoordinator leder Aarhus Universitet samarbejdet mellem de involverede partnere og sikrer, at projektets mål opnås effektivt. DIGYMATEX ønsker at levere klare beviser på, hvordan digital modenhed påvirker teknologiadfærd hos børn i alderen 9-16 år.
Vi er stolte af at have været i tæt dialog og samarbejde med forskningsholdet omkring udviklingen af appen DigySMART, til børn i målgruppen 9-12 år, som skal undersøge hvorledes man kan understøtte børn til anvende deres mobil som en praktisk hjælper i dagligdagen.
Ydelser
- Konceptudvikling
- Design & UX
- Appudvikling
- Contentudvikling
Digital læring gennem underholdende missioner
Gennem underholdende interaktive oplevelser, bliver børnene i et forløb på fire uger, dagligt sendt på en mission de skal løse sammen med avataren Dex. Missionerne giver børnene indblik i nye apps og funktioner, som de måske ikke er klar over, deres telefon har. Appen belønner børnene med medaljer for deres præstationer, hvilket skal gøre læringen sjovere og mere motiverende. Før og efter de fire uger projektet foregår, bliver børnenes digitale modenhed testet, for at se om appen er med til at øge deres digitale færdigheder og forståelse for mobilbrug.
Brugeroplevelse og design
Appen er udviklet med fokus på brugervenlighed og interaktivt design, der appellerer til børn. Den intuitive grænseflade gør det let for børnene at navigere og deltage i missionerne, mens de lærer om de forskellige funktioner og muligheder på deres mobiltelefoner.
No code værktøj til udvikling
Glide er den platform, der blev valgt til at udvikle DigySMART-appen. Glide er en innovativ og brugervenlig appudviklingsplatform, der gør det muligt at skabe fuldt funktionelle apps uden avancerede kodningsfærdigheder. Med Glide har projektet haft en hurtig og effektiv udviklingsproces, som har været let tilgængelig at justere til løbende efter brugertest kom med nye indsigter. Da appens levetid, ikke i første omgang, er ment til mere end projektets varighed på de fire uger, var Glide et kosteffektivt valg, som hurtigt fik projektet op at køre.
Lyder det interessant?
Kontakt Claus Nissum Holm for en uforpligtende snak — vi kan helt sikkert hjælpe dig!