Stemmer din visuelle identitet på nettet overens med resten af jeres udseende?

Langt de fleste har en velbeskrevet designmanual og retningslinjer for, hvordan virksomhedens brand visuelt skal formidles i salgsbrochurer, produktblade, på visitkort etc. Men hvordan forholder I jer online?

Corporate Visual Identity (CVI) er en beskrivelse af virksomhedens visuelle identitet og rummer alt fra logo, brochurer, symboler, fonte og farvebrug til hvordan links på websitet skal opføre sig og se ud, og det hele er med til at repræsentere brandets værdier, idéer og personlighed, og skal sikre konsistens i udtryk, så man er genkendelig og tro mod sit brand.

 

Hør Karina, Kleans Digitale AD'er, fortælle om Kleans erfaringer med digital CVI:


Fordele ved en stærk og veldokumenteret digital CVI er:

  • at skabe rød tråd imellem virksomhedens visuelle offline og online aktiviteter 
  • at mindske tvivl om hvad man ”plejer” at gøre 
  • at alle medarbejdere har adgang til vejledende retningslinjer, der gør det lettere og hurtigere at vælge former og farver, næste gang I skal have udarbejdet elementer til jeres website 
  • at skabe et stærkere brand med større genkendelighed på tværs af platforme
  • at der ved eventuel udskiftning af nøglepersoner i virksomheden, foreligger en manual, der har nedskrevet hvordan man forholder sig i alle aspekter

Kleans arbejde med digital CVI

Hos Klean beskæftiger vi os med at beskrive og optimere den digitale del, af en virksomheds CVI.
Vi har blandt andre løst opgaver for VOLAFolkekirken og Vibez, og vores Digitale AD'er, Karina, har 14 års erfaring med både offline og online visuel identitet fra bureaubranchen.

Er du nysgerrig?

Læs mere om Karina her eller kontakt Klean på kontakt@klean.dk, hvis vi skal skabe visuel sammenhæng mellem jeres online og offline aktiviteter.  

Følg os her