Hvad er dine digitale udfordringer?
Inviter dig selv til en uforpligtende snak og en kop god kaffe.

70 20 27 97

Af: Jesper Sørensen 07. november 2016

Teak, Crafts & Innovation

Siden 2014 har Gloster og Klean samarbejdet om at skabe en digital platform, som understøtter Glosters globale brand og salgsaktiviteter. Det er blevet en succes ikke mindst pga. en stærk proces og en god kommunikation i teamet, som er fordelt mellem USA, England, Tyskland og Danmark.

Om Gloster

Gloster er en af verdens førende producenter af udendørs møbler. En række designere sikrer, at udtryk og anvendelse altid er i tråd med moderne udeliv. Egen teak-plantage og egen fabrik i Indonesien har de sidste 20 år været garant for bæredygtighed og kvalitet. På Glosters fabrik produceres hele sortimentet i teak, metal og polster. Møblerne forhandles over det meste af kloden, med USA som det primære marked.

Video (på engelsk): Matthew Robinson, Marketing Manager for Gloster, fortæller om Gloster.

Løsningen

I 2014 besluttede Gloster at forny hele den digitale platform. For bedst at tilgodese Glosters globale marked, ambitionerne om en fremtidig Ecommerce løsning, udviklingsomkostninger, driftomkostninger, intern uddannelse m.m. fokuserede vi på én skalerbar central løsning. 

Valget faldt på Magento som platform. Indhold og funktionalitet udvikles centralt, men anvendes forskelligt på de enkelte websites, som pt. tæller to amerikanske og en europæisk udgave. Det hele bindes sammen i et responsivt layout, designet af 365.dk, som står bag hele Glosters visuelle identitet.

Sortimentet håndteres via en specielt udviklet applikation: en web-baseret produktdatabase, synkroniseret med Magento platformen. Her styrer Glosters teams, på begge sider af atlanten, produkter og sortiment. På websitet kan kunderne selv afprøve de utallige farvekombinationer, og de tusindvis af fotorealistiske produktbilleder, er computerskabte i samarbejde med cadesignform.dk.

Video (på engelsk): Matthew Robinson, Marketing Manager for Gloster, fortæller om behovet for en simpel produktdatabase.

Next step

Sommeren 2016 åbner Glosters amerikanske outlet, og der introduceres dermed egentlig E-commerce på platformen. For at tilgodese det stigende behov for content marketing, integreres Wordpress CMS i løsningen i sensommeren 2016. I efteråret 2016 åbnes en række enkle websites på Glosters øvrige markeder, alle på lokale sprog, og vi tager hul på at arbejde med 3D.

Samarbejde

Umiddelbart kan det måske lyde kompliceret at udvikle en kompleks online platform, når det samlede team er fordelt i England, USA, Tyskland og Danmark, men formaliserede processer for bl.a. kommunikation, dokumentation og forretningsudvikling, og et fælles ønske om succes gør, at samarbejdet fungerer rigtig godt. Digitale værktøjer som Fogbugz, Yammer og Google Docs håndterer den samlede viden og hurtige kommunikation, og ugentlige Skype møder øger konstant kendskabet til hinandens kompetencer og kulturforskelle.

Klean is our digital partner for the future

Video (på engelsk): Matthew Robinson, Marketing Manager for Gloster, fortæller om kommunikation og det daglige samarbejde. 

Se løsningen på gloster.com

Kunde

gloster logo

Om Gloster
Gloster er en af verdens førende producenter af high-end udendørs møbler. En række designere sikrer, at udtryk og anvendelse altid er i tråd med moderne udeliv.

Klean har leveret
Strategisk sparring
Workshops
Brugsoplevelse (UX)
Informationsarkitektur (IA)
Design
Konceptudvikling
Brugertests
Projekt- og funktionsbeskrivelser
Responsiv frontend kode
Magento commerce implementering
Test og kvalitetssikring
Projekt og proces styring
Drift og videreudvikling
Google Analytics rådgivning
Dashboards og opfølgning på KPI’er
Email marketing: Templates & flows
Social Media:
Strategi, planlægning, eksekvering og opfølgning
Html prototype
Medarbejdertræning

Besøg siden
www.gloster.com

Få mere at vide

Jesper Sørensen

Mobil: 31 38 77 97

Email: jesper@klean.dk

Følg os her