Af: Jesper Sørensen 31. juli 2017

Nyt B2B website skal gøre det let for kunder

For virksomheder, der udviser kvalitet i alt, hvad de gør, er det vigtigt, at websitet er følger trop og møder virksomhedens online kunder på en ordentlig måde. Bent Brandt, som sælger alt i køkkenudstyr til offentlige og private erhvervskunder (bl.a. hoteller, restauranter, kantiner og storkøkkener) er en sådan virksomhed. Derfor har et nyt website haft fokus på at gøre det lettere at være kunde i virksomheden.

At skabe “Convenience"

Business to Business (B2B) til store kunder handler især om 'convenience', om at gøre det let for kunden. Bent Brandt er en serviceorienteret organisation, og det nye website bringer virksomhedens online salg til erhvervskunder på omgangshøjde med resten af organisationen.

Det nye website har alt, hvad man forventer af et moderne B2B Ecommerce website. Her er et enormt sortiment af køkkenmaskiner, køkken- og serveringsudstyr, brugte maskiner, hurtigt checkout (med fakturakøb og kortbetaling), arrangementer med integreret tilmelding, referenceafsnit med løsningsforslag og serviceaftaler. Og ej at forglemme; bestilling af kataloger og tilbudsaviser, nyhedsbrev og hurtig adgang til både salgs- og servicemedarbejdere.

 


 

Bedst mulige oplevelse uanset skærm

For at skabe den bedste kundeoplevelse, skal det være muligt at bestille fra din smartphone, tablet eller traditionelle computer. Websitet er derfor lavet i responsivt design, så det let kan tilgås fra både små og store skærme. For Bent Brandt er fordelen (udover en forbedret kundeoplevelse) åbenlys; der skal kun bruges ressourcer på at udvikle og vedligeholde ét website.

Fuld ERP-integration

Det nye bentbrandt.dk har fuld ERP-integration til både sortiment og ordrebehandling. Kvaliteten af data er derfor afgørende, idet websitet ikke er bedre, end de data, det får serveret. 
Dette er sikret via et tæt samarbejde mellem Bent Brandt, Columbus og Klean. Undervejs er datakvalitet og produktattributter blevet udviklet til gavn for både virksomheden og kunderne, og resultatet er et optimalt flow og proces.

 

 

 

Ansatte med på råd

Når en stor virksomhed som Bent Brandt beslutter sig for at samle sin online tilstedeværelse på ét nyt, stort og moderne B2B ecommerce website, kræver det, at processen holdes på sporet hele vejen. Klean har styret udviklingen af det nye bentbrandt.dk, og har taget bl.a. virksomhedens ansatte med på råd tidligt i forløbet. 
Sortiment, kvalitet, service, viden og kompetence er rygraden i Bent Brandt. Derfor var det helt naturligt at begynde processen med en workshop, hvor en stor del af medarbejderne i løbet af en dag udfordrede hinanden på, hvordan kunderne skal møde virksomheden online. Konklusionerne var klare: Kvaliteten skal være i top hele vejen rundt, og kunderne skal i enhver henseende føle, at de får den bedst mulige service.
Med afsæt i ønskerne fra workshoppen blev der udarbejdet prototyper og design. Kleans udviklerteam har implementeret websitet i Sitecore, og websitet er testet gennemgribende i alle moderne browsere på en stribe af devices. 

Bent Brandts webansvarlige og marketingchef har deltaget intensivt gennem hele forløbet, så vi har sikret, at prioriteterne var på plads og hver enkelt funktion lever op til forventningerne. En agil proces med 3-ugers sprints har konstant sikret fokus på det væsentligste, og en tæt opfølgning på økonomi og udfordringer, har sikret, at projektet hele tiden har været på sporet.

Du kan se det nye website på bentbrandt.dk

Kunde

Bent Brandt logo

Løsning
Klean har leveret en komplet webshop i Sitecore, brugertests, design, UX, konverteringsoptimering, strategisk sparring samt konceptudvikling

Om Bent Brandt
Det hele startede i 1967 i hjertet af Aarhus, hvor Bent Brandt og hans hustru Kirsten Brandt etablerede virksomheden. I dag er Bent Brandt Danmarks førende leverandør af køkkenudstyr – både til offentlige og private erhvervskunder.

Besøg siden
www.bentbrandt.dk

Følg os her